Przeszukaj Bazę wiedzy po słowach kluczowych
Zamknięcie roku
W celu zamknięcia okresu rozliczeniowego należy:
- Zrobić kopię programu.
- Ze wszystkich dokumentów WZ zrobić faktury lub paragony.
- W opcji MAGAZYN\ INWENTARYZACJA przeprowadzić inwentaryzację i ją zatwierdzić. Ilości, które wprowadzono w kolumnie INWENTAR zostaną przeniesione jako aktualny stan magazynowy.
- Założyć nowy folder (np. ROK2019) i skopiować tam cały magazyn.
- W folderze \ROK2019\MMAGAZYN\DANE dokonać zamknięcia okresu rozliczeniowego. Zamknięcie okresu spowoduje usunięcie wszystkich dokumentów zakupu i sprzedaży. Pozostaną stany magazynowe oraz płatności.
- Dotychczasowe dane zostaną w aktualnej lokalizacji (np. folder ROK2018).
UWAGA! Wpisywanie roku w nazwie folderu ułatwi w przyszłości przeglądanie danych z poprzednich lat.