Szanowni Państwo,

informujemy, że udostępniona została nowa wersja programu DGCS PZD System – 25.03 r241218

Wprowadzono zmiany:

Moduły magazynowe:

  • W oknie wystawiania dokumentów po wybraniu opcji Usługa dodano podpowiadanie domyślnej jednostki.

Moduł Finanse i księgowość:

  • W module Księga Handlowa przy parowaniu rozrachunków dodano kolumnę „Pozostanie do rozliczenia”. Kolumna obliczana na podstawie Pozostało – Rozliczana kwota;
  • Zablokowano możliwość zapisania kontrahenta bez nazwy;
  • Zablokowano księgowanie BO z BZ w przypadku, gdy w jednym roku rozrachunkowym konto miało inną długość znaków dla kont analitycznych oraz dodano odpowiedni komunikat co w takim przypadku należy zrobić;
  • Usprawniono wyświetlanie rozrachunków w opcji „Pokaż rozrachunki wybranego konta” podczas księgowania;
  • W oknie „Księguj kompensaty” dodano kolumny z nazwą, NIP-em, kontrahentem, kwotą i walutą kompensaty;
  • Usprawniono wydruk kompensaty, gdzie pole z numerem dokumentu zachodziło na sąsiednie pola;
  • We wszystkich słownikach, które kiedyś były oparte na PFW dodano na dole mechanizm wyszukiwania CFT;
  • Dodano komunikat przy pobieraniu pozycji z należności w module Kasa jeżeli nie zaznaczona została żadna pozycja;
  • Przy wystawianiu dokumentu KW i użyciu opcji „Pobierz pozycje ze zobowiązań” dodano zapamiętywanie, które zobowiązania użytkownik chce
    rozliczyć;
  • Dodano możliwość automatycznego przeksięgowania sald kont (nie obrotów) na inne konto w taki sposób, aby obroty nie były przeksięgowane;
  • W przywracaniu dokumentów do księgowania wyświetlono numer dokumentu źródłowego dla faktur zakupowych;
  • Usprawniono możliwość usuwania kompensaty w przypadku, gdy rozrachunek kompensowany jest wielokrotnie.

Moduł Kadry i płace:

  • Ulepszono układ zakładki „Pozostałe” w widoku formularza w kartotece pracowników;
  • Dodano wyświetlanie komunikatu w sytuacji, gdy nastąpił błąd podczas zapisywania danych w oknie umów cywilnoprawnych na zakładce „Lista”;
  • Usprawniono edycję danych w oknie umów cywilnoprawnych na zakładce „Lista”;
  • Usprawniono blokowanie i odblokowywanie przycisków podczas wykonywania operacji na danych w oknie umów cywilnoprawnych na zakładce „Lista”.
  • Dodano zabezpieczenie przed filtrowaniem danych podczas dodawania i edycji danych w oknie umów cywilnoprawnych na zakładce „Lista”;
  • Usprawniono edycję adresów pracownika w widoku tabelarycznym w kartotece pracowników;
  • Usprawniono anulowanie dodawania i edycji umów w oknie umów o pracę;
  • Usprawniono anulowanie dodawania i edycji danych w oknie składników definiowalnych;
  • Ulepszono wydajność programu przy liczeniu list płac oraz rachunków do umów cywilnoprawnych;
  • Usprawniono wyświetlanie przypomnień o kończących się umowach o pracę w sytuacji, gdy dla danego pracownika istnieje kolejna umowa o pracę, która rozpoczyna się w ciągu trzech dni od końca poprzedniej;
  • Usprawniono wykazywanie kwot zasiłków za nieobecności z kodami 337 i 338 przy eksporcie danych do programu Płatnik (KEDU – DRA) oraz w raporcie „Zestawienie składek ZUS i podatków”;
  • Usprawniono podpowiadanie zmiany statusu na „Właściciel” oraz ustawianie wartości podstaw i składek po zmianie kodu tytułu ubezpieczenia osoby na rozpoczynający się od „0512”;
  • Dodano możliwość rejestrowania wniosków o wakacje składkowe ZUS właścicieli i wspólników. W kartotece pracowników, na zakładce „Właściciel / Wspólnik” znajduje się sekcja „Wnioski o wakacje ZUS”, która umożliwia rejestrowanie wniosków. Program pozwala na wprowadzenie maks. jednego wniosku w danym roku dla danej osoby. Każdy wniosek musi mieć określony miesiąc i rok, dla którego mają być stosowane wakacje składkowe, a także datę złożenia wniosku. Wnioski można wprowadzać dla osób o statusie „Właściciel” lub „Wspólnik”, z kodem tytułu ubezpieczenia rozpoczynającym się od: 0510, 0512, 0570, 0572, 0590 lub 0592;
  • W kartotece pracowników dodano nową zakładkę „Właściciel / Wspólnik” z danymi potrzebnymi do rozliczeń właścicieli, wspólników i osób współpracujących. Nowa zakładka zawiera trzy sekcje:
    ◦ „Podstawy ZUS” – pozwala na wprowadzenie wartości podstawy składek ZUS, a także podstawy składki zdrowotnej (UWAGA: dla właścicieli i wspólników standardowa wartość w polu „Podst. zdrow. właściciel” nie powinna być zmieniana);
    ◦ „Dochód – zdrowotne” – umożliwia wprowadzenie danych potrzebnych do ustalenia podstaw i składek zdrowotnych dla właścicieli i wspólników (poprzednio te dane były dostępne na zakładce „Podstawa zdrowotna właściciel”);                                                                              ◦ „Wnioski o wakacje ZUS” – służy do rejestrowania wniosków o wakacje składkowe ZUS przedsiębiorców (właścicieli i wspólników).
    Zakładka „Właściciel / Wspólnik” jest dostępna dla osób, które mają ustawiony status na: „Właściciel”, „Wspólnik” lub „Osoba współpracująca”. Dla pozostałych osób nowa zakładka jest zablokowana.
    Ponadto ulepszono układ sekcji „Indywidualne ustawienia płacowe” na zakładce „Ustawienia płacowe”;
  • Usprawniono usuwanie rachunku do umowy cywilnoprawnej;
  • Usprawniono anulowanie dodawania rachunku do umowy cywilnoprawnej;
  • W menu „Konfiguracja” dodano obsługę opcji dla repozytorium plików i repozytorium dokumentów;
  • Dodano deklarację PIT-11 (29) z nowym załącznikiem PIT-R (22);
  • Dodano deklarację PIT-8AR wer. 14;
  • Dodano dane świąt na rok 2025;
  • Dodano minimalną stawkę godzinową do umów zleceń na rok 2025 w wysokości 30,50 zł;
  • Dodano aktualne wartości zmiennych finansowych obowiązujące od 01.01.2025 r.;
  • Usprawniono obniżanie wartości składników płacowych przy obliczaniu list płac dla osób z absencjami, których kod ZUS to 121 lub 122.

Moduł Środki Trwałe:

  • Usprawniono obliczanie planu amortyzacji dla środków trwałych ze wstrzymaniami sezonowymi, które obejmują okres od pierwszego miesiąca amortyzacji (włącznie) do końca pierwszego roku amortyzacji (włącznie);
  • Usprawniono wyświetlanie komunikatów o błędnych danych podczas obliczania planów amortyzacji w kartotece środków trwałych;
  • Ulepszono wygląd zakładki „Wstrzymania” w kartotece środków trwałych;
  • Usprawniono pobieranie wartości w kolumnie „Suma umorzeń do okresu” w raportach zmian wartości ŚT:
    • „Zmiany wartości środków trwałych i WNiP w okresie (wartości księgowe)”;
    • „Zmiany wartości środków trwałych i WNiP w okresie (wartości podatkowe)”;
    • „Zmiany wartości środków trwałych i WNiP w okresie (zbiorczo)”
    • dla środków trwałych z wprowadzoną wartością w polu „Dotychczasowe umorzenie”;
  • Usprawniono obliczanie planu amortyzacji w sytuacji, gdy środek trwały jest amortyzowany jednorazowo w grudniu i ma modernizację w styczniu następnego roku.