Kontynuujemy wątek problemów, z jakimi spotykają się prowadzący własny biznes Polacy. Zapewne każdy z przedsiębiorców mógłby opowiedzieć inną historię, jednak można wyróżnić przynajmniej kilka głównych punktów zapalnych, w których ścierają się interesy biznesmenów z aparatem państwowym, kontrahentami lub partnerami.
Utrata płynności finansowej
Często zdarza się, że firmy tracą płynność finansową na skutek zatorów w płatnościach, czyli nieopłaconych przez klientów faktur. Jest to szara rzeczywistość dla wielu prowadzących małe i średnie przedsiębiorstwa. Oczywiście, w efekcie mogą oni stanąć na skraju bankructwa. Pewnym rozwiązaniem w takich wypadkach są szybkie pożyczki (trzeba się jednak liczyć z wysokim oprocentowaniem lub innymi kosztami) czy też faktoring, dzięki któremu firma zewnętrzna opłaca przedłożone przez właściciela przedsiębiorstwa faktury, zapewniając mu tym samym płynność finansową.
Nierówność w walce o klienta – duży może więcej (ale czy zawsze?)
Największe koncerny i firmy inwestują olbrzymie pieniądze w reklamę; takie, na jakie nie stać prowadzących mniejsze biznesy. Nowych możliwości dostarczają natomiast nowoczesne technologie. Dobrze pozycjonowana strona, z dużą ilością wyświetleń, może przyciągnąć całe rzesze klientów. Nowym trendem w kampaniach reklamowych sektora małych i średnich przedsiębiorstw jest także geotargetowanie.
Geotargetowanie – szansa dla mniejszych przedsiębiorstw
Wg strony topads.pl geotargetowanie jest to możliwość precyzyjnego nakierowania reklamy tak, aby linki sponsorowane wyświetlały się:
- W określonym kraju.
- Na dany język. Przykładowo, jeżeli reklama jest skierowana na język niemiecki, będzie się ona wyświetlała nie tylko obywatelom Niemiec, ale też Austrii, Szwajcarii, Liechtensteinu, Luksemburga oraz wszystkim tym, którzy korzystają z wyszukiwarki www.google.de lub www.google.com w języku niemieckim).
- W określonym regionie lub mieście, dzięki czemu reklama może pojawiać się na terenie jednego lub kilku województw czy miast.
- Na dowolnym obszarze geograficznym wskazanym na mapie, np. w promieniu 100 km od siedziby firmy.
Główną korzyścią kierowania reklamy jest zwiększenie możliwości dotarcia do pożądanych przez reklamodawcę klientów. Dane z offline odzwierciedlają ich faktyczne zachowania: świadczą o zainteresowaniach i preferencjach zakupowych.