Szanowni Państwo,

informujemy, że udostępniona została nowa wersja programu DGCS PZD System – 24.24 r240930

Wprowadzono zmiany:

System:

  • Przy wystawianiu dokumentu kasowego dodano możliwość pobierania pozycji z rozrachunków. Dodatkowo podpowiadane są dokumenty rozliczające rozrachunki, na podstawie wcześniej wybranych rozrachunków do wygenerowania pozycji dokumentu kasowego;
  • Zwiększono możliwość wprowadzenia do 100 znaków w polu „Miasto” kontrahenta;
  • Dodano komunikat dotyczący kontaktu z pomocą techniczną w przypadku bezpośredniej próby aktualizacji bazy danych z wersji 19 i starszych bezpośrednio na generację 24;
  • Dodano parametr, który ma wykonać kopie bezpieczeństwa przed odtworzeniem bazy z kopii bezpieczeństwa. Parametr jest do ustawienia w oknie kopii bezpieczeństwa. Domyślnie ustawiony na „Tak”, ale można go odznaczyć np. w takich przypadkach, gdy baza jest w jakiś sposób uszkodzona i nie można wykonać kopii przed odtworzeniem np. naprawionej bazy z kopii. Jeżeli parametr jest zaznaczony, to wymagana jest kopia przed odtworzeniem bazy z kopii;
  • Usprawniono generowanie odsetek na wezwaniach do zapłaty w przypadku dni wolnych od pracy;
  • Zmieniono domyślne kodowanie załączników HTML na UTF-8 przy wysyłce wiadomości e-mail.

Moduł Ogrody działkowe:

  • Na wydruku noty z naliczoną energią elektryczną oraz z włączoną opcją pokazującą stany liczników prezentowana jest data naliczenia a co się z tym wiąże pokazywany jest ostatni odczyt licznika przed tą datą i równy dacie naliczenia. Dodatkowo od tego stanu odejmowana jest ilość z pozycji powiązanej z licznikiem i prezentowany jako poprzedni stan licznika na wydruku;
  • Przywrócono możliwość dodania BO w kasie;
  • Usprawniono podpowiadanie adresu e-mail w przypadku wysyłania not z naliczeniami na adres e-mail, który ma wprowadzone spacje na końcu adresu;
  • Dodano stosowany komunikat w przypadku próby usunięcia działkowca w innym module niże Ogrody działkowe.

Moduły magazynowe:

  • Usprawniono zapisywanie i podpowiadanie adresów e-mail kontrahentów w przypadku wprowadzenia spacji na końcu adresu w Słowniku kontrahentów.

Moduł Finanse i księgowość:

  • W raporcie wiekowania rozrachunków dodać okres: 365 – 730 dni oraz powyżej 730 dni;
  • Usprawniono resetowanie rozmiaru okna rozrachunków w przypadku zmiany parametrów rozrachunków;
  • Usprawniono zachowanie programu w przypadku próby eksportu dekretów do plików XML jeżeli nie ma dekretów;
  • W oknie do parowania rozrachunków dodano możliwość wprowadzenia parowanej kwoty;
  • Usprawniono wyświetlanie zapisów do księgowania w oknie do automatycznego księgowania dokumentów magazynu przy ustawionym sortowaniu po kolumnie Symbol;
  • Usprawniono zamykanie komunikatu błędu dotyczącego długości analityki przy edycji kontrahenta;
  • Zablokowano możliwość usunięcia księgowania sprzedaży i zakupu, gdy została zaksięgowana do tego kompensata;
  • Usprawniono edycję zapisu zaksięgowanej automatycznie kompensaty.

Moduł Kadry i płace:

  • Ulepszono wydajność programu podczas wprowadzania danych przy użyciu pól słownikowych (np. działów, grup lub stanowisk pracowników);
  • Usprawniono wyświetlanie komunikatów o niepoprawnych danych przy zapisywaniu ewidencji godzin w oknie umów cywilnoprawnych;
  • Usprawniono drukowanie listy płac w oknie edycji listy płac przez kliknięcie opcji „Wydruk listy płac” w sytuacji, gdy lista płac nie została zapisana;
  • Dodano podsumowanie godzin do raportu czasu pracy od/do;
  • Usprawniono edycję kodu tytułu ubezpieczenia w oknie kariery w firmie;
  • Dostosowano eksport do programu Płatnik do wersji KEDU 5.6.

Moduł Środki Trwałe:

  • Dodano obsługę dofinansowania do zakupu środka trwałego:

Kartoteka środków trwałych – dane podstawowe
W kartotece środków trwałych, na zakładce „Podstawowe”, na podzakładce „Parametry amortyzacji” dodano pola:

◦ „Dofinansowanie”, „Data” – kwota oraz data dofinansowania;
◦ „Dokument dofinansowania”.
Pola dotyczące dofinansowania mogą być wypełniane tylko dla wartości podatkowych. Kwota dofinansowania nie może być większa niż wartość początkowa. Jeśli podano kwotę dofinansowania, konieczne jest też podanie daty dofinansowania.

W tabeli w kartotece środków trwałych (po lewej stronie okna) dodano kolumnę „Dokument dofinansowania”. Wyszukiwanie środków trwałych uwzględnia również nową kolumnę.

Kartoteka środków trwałych – plan amortyzacji
W planie amortyzacji (na zakładce „Plan”) do planu rocznego oraz do planu miesięcznego dodano kolumnę „Amortyzacja podatkowa przyp. na dofinansowanie”.

Nowa kolumna pokazuje kwotę przypadającą na dofinansowanie, która jest odejmowana od „standardowego” odpisu amortyzacyjnego w celu ustalenia kwoty odpisu miesięcznego.

Począwszy od miesiąca, w którym występuje dofinansowanie, w każdym miesiącu program nalicza kwotę dofinansowania przypadającą na dany miesiąc (w wartości ujemnej).

Ponadto, w miesiącu, w którym występuje dofinansowanie, program dolicza korektę za historyczne (hipotetyczne) odpisy przypadające na dofinansowanie przed jego otrzymaniem, a także zwiększa w planie wartość umorzenia oraz zmniejsza wartość środka trwałego.

Dofinansowanie nie wpływa na czas amortyzacji środka trwałego.

Raporty i wydruki
Zmiany w obliczeniach są uwzględnione na następujących raportach i wydrukach:

◦ wydruki OT z kartoteki środków trwałych (przycisk „OT”);
◦ raporty planu amortyzacji;
◦ raporty odpisów miesięcznych;
◦ raporty ewidencji środków trwałych i WNiP;
◦ raporty zmian wartości środków trwałych i WNiP w wybranym okresie.

Księgowanie odpisów
Dane do modułów księgowych są generowane z uwzględnieniem dofinansowania. Przykładowo, jeśli w danym miesiącu w planie amortyzacji amortyzacja podatkowa to 1.000,00 zł, a amortyzacja przypadająca na dofinansowanie to -750,00 zł, w odpisie do księgowania wartość podatkowa netto będzie wynosiła 250,00 zł.

W miesiącu, w którym występuje dofinansowanie, wartość podatkowa netto może być ujemna ze względu na rozliczenie korekty za historyczne (hipotetyczne) odpisy przypadające na dofinansowanie przed jego otrzymaniem.

Import i eksport przez plik .xls
Format pliku importu i eksportu został zmieniony tak, aby uwzględniać nowe pola dotyczące dofinansowania. Dodano pola:

◦ „Podatkowo” – „Dofinansowanie”;
◦ „Podatkowo” – „Data dofinansowania”;
◦ „Kartoteka” – „Dokument dofinansowania”.