Szanowni Państwo,
informujemy, że udostępniona została nowa wersja programu DGCS PZD System – 21.42 r210810.
Wprowadzono zmiany:
Moduły system:
- Zoptymalizowano czas otwarcia kartoteki “Rozrachunki pełne”;
- Przywrócono odświeżanie panelu skrótów po zmianie zalogowanego użytkownika;
- Rozszerzono przeliczenie „Wycena bilansowej kont rozrachunkowych” przy księgowaniach na kontach w kwotach powyżej 2 mln w walucie;
- Dla nowych baz danych uaktualniono słownik odsetek ustawowych;
- Przy edycji kontrahenta dodano możliwość pobierania danych z VIES;
- Dodano stronę internetową, na której można zapoznać się z zmianami w programie.
Strona dostępna jest pod adresem: https://dgcs.pl/aktualnoscipzd/
Moduły Ogrody działkowe:
- Dodano nowy wzorzec wydruku “Nota obciążeniowa PZD z zaległościami”, wraz z dopasowaniem kolumn dla tabelki „Odczyty liczników”, aby zapisywały się poprawnie do Excela. Na wydruku zaprezentowane są zaległości działkowca do dnia wystawienia noty.
Wzorzec można ustawić w opcji Konfiguracja → Ustawienia ogólne → Dokumenty → Dokument naliczenia.
Moduły magazynowe:
- Zastąpiono wyświetlanie kartoteki dokumentów MM w nowym oknie otwieranym w zakładce;
- Ujednolicono zachowanie kartotek dokumentów przyjęcia;
- Przy dodawaniu kontrahenta w innych modułach zmieniono zasadę, aby w takim przypadku nowy kontrahent miał ustawiony parametr „NIGDY” przy blokadzie płatności innej niż „gotówka”;
- W słowniku „Definicje towarów” na zakładce „Dodatkowe dane” uporządkowano menu;
- W słowniku kontrahentów powiększono pole „Kod pocztowy”.
Moduł Finanse i Księgowość:
- Usprawniono dodawanie wpisu jeżeli kursor był w polu „kwota winien” i wybierana była opcja F5 lub F6;
- Przywrócono możliwość dodawania kont rozrachunkowych z poziomu słownika kontrahentów;
- Dodano raport z wykazem kont nieujętych w sprawozdaniu finansowym.
Raport dostępny w menu: Raporty → Kontrolne → Konta nieujęte w sprawozdaniu finansowym.
Moduł Kadry i Płace:
- W opcji Formularz → Dane personalne oraz o zatrudnieniu → Niepełnosprawność → Szczegóły – dodano przyciski Zapisz oraz Anuluj;
- Zablokowano możliwość wpisania kwoty z minusem w polu Składniki pracownika w Formularz → Ustawienia płacowe;
- Na wydrukach list płac usprawniono drukowanie etatu;
- Usprawniono dodawanie kodu ubezpieczenia dla drugiego i kolejnego wpisu w oknie „Kariera w firmie”;
- Usprawniono generowanie do pliku *.PDF wydruku listy płac. W poprzedniej wersji po wygenerowaniu wydruku do pliku *.PDF ucinane z ostatniej strony była opis: Razem składki finansowane przez (pracownika);
- Usprawniono możliwość edycji pól adresowych w opcji: Pracownicy → Dane członków rodziny → zaznaczenie Adres wspólny z ubezpieczonym;
- Dodano wydruk zaświadczenia o zarobkach;
- W oknie Dane → Składniki definiowalne w opcjach przypisywania składników dodano okienko z paskiem postępu;
- Przywrócono możliwość zapisywania kont bankowych firmy w opcji: Dane → Słownik → Konta bankowe firmy;
- Dodano możliwość wpisania danych w formularzu: Kraj zagranicznego numeru identyfikacyjnego, Rodzaj identyfikatora skarbowego, Kraj zagranicznego numeru identyfikacyjnego;
- Zmodyfikowano wydruk pasków wynagrodzeń, o dodanie PPK oraz dodano wydruk listy płac „każdy pracownik na osobnej stronie”.
Moduł Środki Trwałe:
- Poprawiono literówki w raportach odpisów amortyzacyjnych oraz planu amortyzacji;
- W kartotece środków trwałych zablokowano generowanie wydruku OT przyciskiem “OT” podczas dodawania, edycji i dodawania kopii ŚT;
- Usprawniono obliczanie amortyzacji metodą degresywną w przypadku, gdy w którymś roku amortyzacji dodano zmianę stawki w grudniu;
- Usprawniono wyświetlanie informacji o błędzie księgowania odpisów;
- Przy księgowaniu odpisów w module “Środki trwałe” dodano komunikat w przypadku, gdy w danym okresie istnieją odpisy które zostały już zaksięgowane w modułach księgowych;
- Dodano możliwość kopiowania ŚT w oknie kartoteki środków trwałych;
Aby skopiować dany ŚT, należy zaznaczyć go na liście i kliknąć przycisk “Dodaj kopię ŚT”. Kopiowane są dane z zakładki Dane podstawowe, a także cechy. Numer inwentarzowy jest przestawiany na następny dla danego symbolu KŚT; - Dodano możliwość pomijania likwidowanych ŚT podczas księgowania odpisów – w oknie księgowania odpisów dodano parametr “Pomijaj likwidowane ŚT”.
Przykład: podczas księgowania odpisów, bez zaznaczenia parametru, jeśli ŚT jest likwidowany we wrześniu 2021, a jego nieumorzona wartość to 100.000,00 PLN, to za ten miesiąc zostanie wygenerowany odpis do księgowania z wartością 100.000,00 PLN. Po zaznaczeniu parametru, za wrzesień 2021 nie zostanie wygenerowany odpis do księgowania za dany ŚT. Parametr nie wpływa na plan amortyzacji wyświetlany w oknie kartoteki środków trwałych (zakładka “Plan”) oraz na raporty w module “Środki trwałe”.