Kontynuujemy wątek problemów, z jakimi spotykają się prowadzący własny biznes Polacy. Zapewne każdy z przedsiębiorców mógłby opowiedzieć inną historię, jednak można wyróżnić przynajmniej kilka głównych punktów zapalnych, w których ścierają się interesy biznesmenów z aparatem państwowym, kontrahentami lub partnerami. 

 

Utrata płynności finansowej

Często zdarza się, że firmy tracą płynność finansową na skutek zatorów w płatnościach, czyli nieopłaconych przez klientów faktur. Jest to szara rzeczywistość dla wielu prowadzących małe i średnie przedsiębiorstwa. Oczywiście, w efekcie mogą oni stanąć na skraju bankructwa. Pewnym rozwiązaniem w takich wypadkach są szybkie pożyczki (trzeba się jednak liczyć z wysokim oprocentowaniem lub innymi kosztami) czy też faktoring, dzięki któremu firma zewnętrzna opłaca przedłożone przez właściciela przedsiębiorstwa faktury, zapewniając mu tym samym płynność finansową.

Nierówność w walce o klienta – duży może więcej (ale czy zawsze?)

Największe koncerny i firmy inwestują olbrzymie pieniądze w reklamę; takie, na jakie nie stać prowadzących mniejsze biznesy. Nowych możliwości dostarczają natomiast nowoczesne technologie. Dobrze pozycjonowana strona, z dużą ilością wyświetleń, może przyciągnąć całe rzesze klientów. Nowym trendem w kampaniach reklamowych sektora małych i średnich przedsiębiorstw jest także geotargetowanie.

Geotargetowanie – szansa dla mniejszych przedsiębiorstw

Wg strony topads.pl geotargetowanie jest to możliwość precyzyjnego nakierowania reklamy tak, aby linki sponsorowane wyświetlały się:

  1. W określonym kraju.
  2. Na dany język. Przykładowo, jeżeli reklama jest skierowana na język niemiecki, będzie się ona wyświetlała nie tylko obywatelom Niemiec, ale też Austrii, Szwajcarii, Liechtensteinu, Luksemburga oraz wszystkim tym, którzy korzystają z wyszukiwarki www.google.de lub www.google.com w języku niemieckim).
  3. W określonym regionie lub mieście, dzięki czemu reklama może pojawiać się na terenie jednego lub kilku województw czy miast.
  4. Na dowolnym obszarze geograficznym wskazanym na mapie, np. w promieniu 100 km od siedziby firmy.

Główną korzyścią kierowania reklamy jest zwiększenie możliwości dotarcia do pożądanych przez reklamodawcę klientów. Dane z offline odzwierciedlają ich faktyczne zachowania: świadczą o zainteresowaniach i preferencjach zakupowych.

Czytaj I część artykułu