Szanowni Państwo,

informujemy, że udostępniona została nowa wersja programu DGCS System – 25.03 r241218.
Aktualizacja ta jest bezpłatna dla posiadaczy aktywnego abonamentu. Dla pozostałych użytkowników wersja jest płatna zgodnie z cennikiem.

Wprowadzono zmiany:

Moduły księgowe:

  • Przywrócono kolumnę „Sprzedane” w słowniku „Identyfikatory VAT marża”;
  • Przy generowaniu DRA pozostawiono puste pole „06 – Informacja o przekroczeniu rocznej podstawy wymiaru składek na ubezpieczenie emerytalne i rentowe w bloku X;
  • Przy imporcie dokumentów ze Scanye zmieniono sposób odczytywania daty;
  • Usprawniono generowanie raportu „Korekt VAT za złe długi” w przypadku porównania sumy brutto z proporcji (PLN) z pozostało do rozliczenia (waluta) w korektach zmniejszających i kwoty płatności (waluta) przy liczeniu kwoty „BruttoDoKorekty”;
  • Usprawniono generowanie raportu „Korekt VAT za złe długi” o pobieranie dokumentów krajowych;
  • Zautomatyzowano proces wyksięgowywania i wksięgowania ulg za złe długi.
    W rejestrach sprzedaży i zakupu VAT dodano po dwa przyciski: „Złe długi – wyksięgowanie” i „Złe długi – wksięgowanie”.
    Po wyborze otwarte zostaną wyświetlone odpowiednie okna do generowania wyksięgowań i wksięgowań za dany okres;
  • Do korekt VAT za złe długi pobierane są tylko zapisy, które posiadają typ kwoty powiązanego rozrachunku brutto lub VAT bez rozrachunku typu netto;
  • Usprawniono generowanie „Korekt podstaw opodatkowania” o pobieranie tylko zapisów, które posiadają typ kwoty rozrachunku brutto lub netto bez rozrachunków VAT;
  • Przywrócono zapisywanie wartości deklaracji po wybraniu opcji „Drukuj tylko wartości pól”.

Moduły magazynowe:

  • Zmieniono filtrowanie danych na datę wystawienia w „Kartotece dokumentów sprzedaży i wydań”;
  • Usprawniono wyświetlanie dokumentów w kartotece wydań bez skutku magazynowego;
  • W kartotece wydań bez skutku magazynowego ukryto przycisk „Rabat globalny”;
  • Usprawniono wyświetlanie dokumentów w kartotece faktur bez VAT;
  • W kartotece faktur VAT marża usprawniono wyszukiwanie dokumentów po wybraniu kontrahenta z prawej, górnej strony kartoteki;
  • Usprawniono wyświetlanie danych w kartotece faktur VAT marża;
  • Przy wprowadzaniu pozycji na fakturę WNT usprawniono wybieranie stawki VAT na fakturę wewnętrzną;
  • Ustawiono kolejność drukowania dokumentów zaległych z kartoteki Należności – dokumenty, których termin płatności jest najstarszy drukują się na samej górze;
  • Przywrócono kolumnę „Adres” z ulicą w „Słowniku adresu dostaw”;
  • Rozszerzono ilość znaków dla pola „PKWiU” z 14 znaków do 30 dla importu towarów do magazynu;
  • Dodano drukowanie jednostki miary na wydruku faktury WNT;
  • Usprawniono działanie wiersza w Słowniku grup towarów po zmianie modułu lub uruchomieniu programu z otwartym słownikiem.

Moduł Kadry i płace:

  • Usprawniono podpowiadanie zmiany statusu na „Właściciel” oraz ustawianie wartości podstaw i składek po zmianie kodu tytułu ubezpieczenia osoby na rozpoczynający się od „0512”;
  • Dodano możliwość rejestrowania wniosków o wakacje składkowe ZUS właścicieli i wspólników. W kartotece pracowników, na zakładce „Właściciel / Wspólnik” znajduje się sekcja „Wnioski o wakacje ZUS”, która umożliwia rejestrowanie wniosków. Program pozwala na wprowadzenie maks. jednego wniosku w danym roku dla danej osoby. Każdy wniosek musi mieć określony miesiąc i rok, dla którego mają być stosowane wakacje składkowe, a także datę złożenia wniosku. Wnioski można wprowadzać dla osób o statusie „Właściciel” lub „Wspólnik”, z kodem tytułu ubezpieczenia rozpoczynającym się od: 0510, 0512, 0570, 0572, 0590 lub 0592;
  • W kartotece pracowników dodano nową zakładkę „Właściciel / Wspólnik” z danymi potrzebnymi do rozliczeń właścicieli, wspólników i osób współpracujących. Nowa zakładka zawiera trzy sekcje:
    – „Podstawy ZUS” – pozwala na wprowadzenie wartości podstawy składek ZUS, a także podstawy składki zdrowotnej (UWAGA: dla właścicieli i wspólników standardowa wartość w polu „Podst. zdrow. właściciel” nie powinna być zmieniana);
    – „Dochód – zdrowotne” – umożliwia wprowadzenie danych potrzebnych do ustalenia podstaw i składek zdrowotnych dla właścicieli i wspólników (poprzednio te dane były dostępne na zakładce „Podstawa zdrowotna właściciel”);
    – „Wnioski o wakacje ZUS” – służy do rejestrowania wniosków o wakacje składkowe ZUS przedsiębiorców (właścicieli i wspólników).
    Zakładka „Właściciel / Wspólnik” jest dostępna dla osób, które mają ustawiony status na: „Właściciel”, „Wspólnik” lub „Osoba współpracująca”. Dla pozostałych osób nowa zakładka jest zablokowana.
    Ponadto ulepszono układ sekcji „Indywidualne ustawienia płacowe” na zakładce „Ustawienia płacowe”;
  • Usprawniono usuwanie rachunku do umowy cywilnoprawnej;
  • Usprawniono anulowanie dodawania rachunku do umowy cywilnoprawnej;
  • W menu „Konfiguracja” dodano obsługę opcji dla repozytorium plików i repozytorium dokumentów;
  • Dodano deklarację PIT-11 wer.29 z nowym załącznikiem PIT-R wer.22;
  • Dodano deklarację PIT-8AR wer. 14;
  • Dodano dane świąt na rok 2025;
  • Dodano minimalną stawkę godzinową do umów zleceń na rok 2025 w wysokości 30,50 zł;
  • Dodano aktualne wartości zmiennych finansowych obowiązujące od 01.01.2025 r.
  • Usprawniono obniżanie wartości składników płacowych przy obliczaniu list płac dla osób z absencjami, których kod ZUS to 121 lub 122.

Moduł Środki trwałe:

  • Usprawniono obliczanie planu amortyzacji w sytuacji, gdy środek trwały jest amortyzowany jednorazowo w grudniu i ma modernizację w styczniu następnego roku.

Aktualizację można pobrać korzystając z opcji „Pomoc → Sprawdź czy są dostępne aktualizacje”.